Frågor och svar

Hur behandlas mina personuppgifter?
Hushållsnära Tjänster behandlar de personuppgifter, som i samband med avtal/ abonnemang samlas in, i enlighet med Personuppgiftslagen (PUL). 

Kan jag få en gratis provstädning?
Inga gratis provstädningar utförs.

Hur ska jag göra med nycklar inför en städning?
Vid enstaka städtillfällen kan du antingen vara hemma för att släppa in oss vid städtillfället, eller så kan du komma till vårt kontor, på Stensätravägen 9 i Skärholmen, och lämna över nycklarna till vår verksamhetsansvarige.

Vid återkommande städtillfällen, kan du kvittera ut en nyckel till vår verksamhetsansvarige vid förstagångsbesöket, alternativt direkt till städpersonalen.

Självklart hanterar vi dina nycklar med stor noggrannhet och försiktighet. 

Hur är det med bindningstid om jag tecknar städabonnemang?
I avtalet finns ingen bindningstid, utan enbart en kalendermånads uppsägningstid. Du kan när som helst avsluta ditt abonnemang.

Hur betalar jag?
Du kan välja mellan att betala via autogiro eller via faktura, med betalningsvillkor på 10 dagar.

Får jag samma städare eller städerska vid varje städtillfälle?
Ja, vi på Hushållsnära Tjänsters strävar alltid mot kontinuitet och trygghet. Som kund har du samma personal, tid och veckodag vid varje tillfälle. I undantagsfall kan du vid enstaka tillfällen få en ersättare, men du blir i sådant fall informerad om detta.

Hur avslutar jag mitt abonnemang?
Uppsägning av ditt abonnemang görs skriftligen, gärna via e-post. Maila uppsägningen till info@hhnt.se eller oksana.astrauskiene@hhnt.se, så kommer vi att bekräfta uppsägningen samt återkomma till dig med sista städdag.

Hur gör jag om jag vill avboka min städning?
Om- eller avbokning sker senast 48 timmar innan det aktuella städtillfället, i annat fall debiteras städningen fullt.

Hur är det med städmaterial?
Allt städmaterial står kunden själv för och det ska finnas på plats vid städtillfället.

Vad gör jag om jag inte är nöjd med en städning?
Vi vill att alla våra kunder ska känna sig 100 procent nöjda efter varje städtillfälle. Vid missnöje bör du därför kontakta oss omgående, och absolut senast inom 24 timmar, så att vi kan åtgärda det vi har missat i tid. Efter 24 timmar räknas en reklamation som ogiltig.

Vad händer om något i mitt hem skadas under städtillfället?
Vi på Hushållsnära Tjänster tar fullt ansvar, om vi skulle råka orsaka någon skada i ditt hem. Vi är ansvarsförsäkrade hos Länsförsäkringar.

Vad är RUT-avdrag?
RUT står för Rengöring, Underhåll och Tvätt och är en skattereduktion vid köp av hushållsnära tjänster. Du som kund behöver därmed bara betala 50 procent av arbetskostnaden. Vi administrerar din skattereduktion direkt med Skatteverket.